چند روش برای رهایی از منافذ باز پوست

منافذ پوست برای عملکرد طبیعی بدن انسان ضروری هستند. این منافذ نه تنها از طریق تعریق به دفع مواد سمی از بدن کمک می کنند بلکه با ترشح سبوم بر روی پوست به مرطوب نگه داشتن پوست هم کمک می کنند. از آنجا که زیادی هیچ چیزی خوب نیست، بزرگی بیش از اندازه منافذ پوست هم چیز ناخوشایندیست. چربی بیش از حد پوست زمینه ساز آکنه یا جوش صورت است، به همین دلیل منافذ باز پوست در خیلی از افراد زمینه ساز مشکلات دیگری از قبیل آکنه می باشد. به همین دلیل امروزه مردم به امید کوچک کردن منافذ پوست و رهایی از مشکلات مختلف پوست به داروهای خارج نسخه و درمان های زیبایی پوست روی می آورند.
لیست زیر به برخی از موثر ترین درمان های زیبایی برای کاهش منافذ پوست اشاره می کند:

آی پی ال (IPL)

 

نوعی درمان با لیزر است که در آن طول موج های مختلفی از نور برای درمان انواع مختلفی از بیماری های پوستی به ناحیه مورد نظر تابانده می شود. طول موج های مختلف نور قابلیت های مختلفی در منطقه هدف و درمان انواع مشکلات پوستی دارند که درمان منافذ باز پوست یکی از آنهاست. لیزر آی پی ال به تحریک تولید کلاژن جدید در پوست کمک می کند، در نتیجه به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند. یکی از محاسن بزرگ درمان با روش آی پی ال این است که نور لیزر یه ناحیه واحد را مورد هدف قرار می دهد و به نقاط دیگری که تابیده نشده اثری ندارد در نتیجه کمترین آسیب پوستی را ایجاد می کند.

میکرودرم ابریشن

 

میکرودرم ابریشن روشی معروفی در بحث زیباییست که معمولا برای آکنه و پاکسازی پوست استفاده می شود. با این وجود، این روش برای خلاصی از مشکل بزرگی منافذ پوست هم دارای منافع زیادیست. میکرودرم ابریشن نه تنها هیچ تهدیدی برای پوست نیست بلکه به جوانسازی پوست هم کمک می کند. در این فرایند، سطحی ترین یا خارجی ترین لایه پوست است به آرامی ساییده می شود، در نتیجه مواد سمی و آلودگی ها از پوست پاک می شوند. علاوه بر این، این روش از طریق تحریک کلاژن سازی به کوچک کردن اندازه منافد پوست هم کمک می کند.

تزریق پی آر پی

 

در این روش حجم کمی از پلاسمایی که حاوی تعداد زیادی پلاکت است در محل مورد نظر تزریق می گردد. پلاکت ها دارای عوامل رشد فراوانی هستند. این روش کاملا طبیعی از خون خود فرد جداسازی می شود. این روش با تحریک کلاژن سازی نه تنها به کاهش اندازه منافذ باز پوستی کمک می کند بلکه با کم کردن خطوط و چروک های پوست و همینطور کاهش افتادگی پوست به جوانسازی پوست هم کمک شایانی می کند.

نیدلینگ

 

نیدلینگ پوست که تحت عنوان درمان القا کلاژن هم شناخته می شود، با وجود اینکه یک روش درمانی تهاجمی شناخته شده است ولی خطرناک نیست و سالهاست که از آن برای حصول نتایج مورد نظر اعم از کاهش منافذ پوست و ایجاد قوام بهتر پوست استفاده می شود. در این روش تعدادی سوزن با دستگاه های دستی و یا موتور دار بر روی پوست کار می کنند و در نتیجه آن بدون آسیب و پارگی در پوست بیش از هزار مجرای ریز بر روی پوست ایجاد می کند. این روش سوراخ کردن، به افزایش سرعت تولید کلاژن کمک می کند که این خود در نهایت منجر به کاهش اندازه منافذ پوست خواهد گردید.

بهترین دکتر پوست تهران

بهترین دکتر پوست و مو تهران