نکاتی درباره مراقبت از مو

چگونگی شستشوی موها و محصولاتی را که شما در این راستا استفاده می کنید، در واقع مسیری طولانی به سوی حفظ نرمی و درخشندگی موهاست. نکات ساده ی زیر را که توصیه متخصصان پوست می باشد برای حفظ سلامت موهایتان به اجرا بگذارید.

شستشوی بیشتر موهای چرب. اغلب اینکه با چه تواتر زمانی موهایمان را بشوییم بستگی به این دارد که پوست سرمان به چی میزان چربی تولید می کند. اگر پوست سرتان چرب است اغلب نیاز است که در روز یک بار سرتان را بشویید. اگر موهایتان رنگ شده، احتمالا موها خشک هستند، در نتیجه نیاز به شستشوی کمتری دارند.

با افزایش سن پوست سر چربی کمتری تولید می کند و در نتیجه نیاز موها به شامپو کردن کمتر می شود. اما اگر بر روی موهایتان پوسته دیدید دلیل بر این است که شستشوی سر کافی نمی باشد که خود زمینه ساز شوره سر و سایر بیماری های پوست سر است.

تمرکز شامپو بر روی پوست سر. هنگام شستشوی موها در ابتدا به جای تمیز کردن ساقه ی موها، بر روی شستشوی پوست سر تمرکز کنید. شستن موها به تنهایی باعث خشونت و سستی موها خواهد گردید.

به جز مواردی که از شامپوهای ۲در۱ استفاده کرده اید، بعد از هر نوبت شستشوی سر از نرم کننده استفاده کنید، شامپوهای ۲در۱ هم موها را تمیز می کنند و هم خاصیت نرم کنندگی دارند. استفاده از نرم کننده مو با درخشان کردن مو، کاهش الکتریسیته ساکن، بهبود استحکام و تاحدودی محافظت از اشعه مضر ماوراء بنفش، به طور مشخص ظاهر آسیب دیده ی مو را بهبود می بخشد.

نرم کننده ها را بر روی نوک ساقه مو استفاده کنید. از آنجا که نرم کننده ها موها را نرم و شل می کنند، فقط باید بر روی نوک موها استعمال شوند و نه روی پوست سر و دیگر قسمت های ساقه مو.

شامپو و نرم کننده ای با ترکیب مختص نوع موی خود انتخاب کنید. برای مثال اگر موهای خود را رنگ کرده اید، از شامپویی مختص موهای رنگ شده استفاده کنید. اگر موهایتان آسیب دیده یا بر روی آن مواد شیمیایی استفاده شده، شامپوهای ۲ در ۱ را برایش اختصاص دهید. صرف نظر از قیمت، بسیاری از برندهای شامپو و نرم کننده ها کیفیت های مشابهی دارند.

هنگام شنا از موهایتان مراقبت کنید. با استفاده از یک نرم کننده یا مرطوب کننده قبل از شنا، از موهای خود در برابر اثرات مخرب کلر آب محافظت کنید. کلاه شنایی تنگ بپوشید و بعد از شنا برای جایگزینی رطوبت از دست رفته، از شامپوی مخصوص شناگران و یک نرم کننده ی عمیق مو استفاده کنید.

بهترین دکتر پوست و مو تهران

بهترین دکتر پوست و مو غرب تهران