بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.
بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.

هزینه پی آر پی مو

 



 

در تلاش برای یافتن موثرترین روش درمانی برای ریزش مو ، پزشکان و محققان گزینه های مختلفی را آزمایش کرده اند که یکی از آنها درمان مبتنی بر پلاکت به نام PRP  پی آرپی (پلاسمای غنی از پلاکت) است.

وقتی افراد در جستجوی تکنیک های ترمیم مو هستند ، درمان PRP اغلب در بالای لیست نیست. ابتدا ، در مورد ماینوکسیدیل موضعی (Rogaine) خواهید خواند زیرا این دارو بدون نسخه پزشک در دسترس است. اگر آن را امتحان کنید و به نتیجه نرسد ، احتمالاً با پزشک خود در مورد فیناستراید خوراکی (Propecia) صحبت خواهید کرد. و اگر این هم جواب نداد ، ممکن است شما به دنبال گزینه های بیشتر جراحی مانند استخراج واحد فولیکولی (FUE) باشید.

در تحقیقات خود ، ممکن است با تئوری استفاده از تزریق پی آر پی PRP برای درمان ریزش مو روبرو شوید و اطلاعات را کمی متناقض بدانید. برخی بر این باورند که درمان پی آر پی PRP موثر است ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که شواهد بسیار ناچیز است و بنابراین نتیجه ای ندارد.

در حالی که می توان درمان PRP را همراه با جراحی FUE انجام داد ، درمان مستقل پی آر پی PRP برای ریزش مو خدمتی است که ما ارائه می دهیم. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد پی آر پی PRP برای ریزش مو بدانید.

 

درمان پی آر پی PRP چیست؟

PRP  پی آر پی مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است. پلاسما و پلاکت ها علاوه بر گلبول های قرمز و سفید خون ، اجزای تشکیل دهنده خون در بدن ما هستند.

هر جز خون هدف متفاوتی دارد. گلبول های قرمز خون حاوی هموگلوبین هستند ، پروتئینی که به انتقال اکسیژن گرفته شده از طریق ریه ها در سراسر بدن کمک می کند و دی اکسید کربن را به عنوان ماده ای زائد از طریق ریه ها دفع می کند.

سلولهای سفید خون اساساً اجزاء اصلی سیستم ایمنی بدن هستند. این سلول ها که در داخل مغز استخوان شما ساخته شده اند ، در سیستم لنفاوی شما ذخیره می شوند و به شما کمک می کنند عفونت ها ، ویروس ها و هر چیزی که بدن آن را خارجی می داند ، را مهار کند.

پلاکت ها خون شما را لخته می کنند تا خونریزی شما قطع شود. اگر انگشتتان بریده شود ، رگ های خونی آسیب دیده سیگنال هایی را به بدن شما ارسال می کنند که به پلاکت نیاز دارد. به محض ورود ، پلاکت ها "شاخک های چسبنده ای رشد می کنند" تا بتوانند به یکدیگر بچسبند و مانعی بر روی محل برش ایجاد کنند. سپس ، آنها سیگنالهایی را به پلاکتهای دیگر ارسال می کنند تا برای تقویت لخته در محل برش جمع شوند.

جزء نهایی البته پلاسما است و در واقع ، این بزرگترین جزء است. پلاسما حدود 55٪ خون ما را تشکیل می دهد. این ماده وظایف زیادی دارد مانند حمل مواد مغذی ، پروتئین و هورمون به سلولهای مختلف ، حفظ فشار خون و حجم و دفع مواد زائد سلول.

 

PRP  پی آر پی برای ریزش مو چگونه انجام می شود؟

همانطور که از نامش پیداست ، پلاسمای غنی از پلاکت همان پلاسما همراه با غلظت پلاکت است.  پی آر پی با قرار دادن حدود 20 سی سی خون کامل (که از محل بازوی بیمار گرفته شده) در یک سانتریفیوژ ، جایی که خون به لایه های مختلف جدا می شود ، تولید می گردد. پلاسما اگرچه وقتی در خون ما مخلوط است ، قابل توجه نیست ، اما در واقع دارای یک رنگ زرد کمرنگ است ، بنابراین وقتی در سانتریفیوژ جدا می شود ، کاملاً راحت می توان آن را مشاهده کرد. لایه پلاسما ، یک سوم بالایی آن حاوی پلاسمای فقیر از پلاکت و دو سوم پایینش حاوی پلاسمای غنی از پلاکت است. یک قسمت کوچک اضافی در پایین شامل "بافی کوت" است که محل اتصال لایه پلاسما به لایه سلول های قرمز خون را نشان می دهد و این هم حاوی پلاکت است. در زمان انجام کاشت مو، پلاسمای فقیر از پلاکت بر روی فولیکول های استخراج شده در یک ظرف ریخته می شود ، در حالی که پلاسمای غنی از پلاکت به ناحیه ای که پیازها پیوند می شوند تزریق می گردد.

درمان PRP پس از تزریق به بیمار در هر منطقه ای که نیاز به درمان داشته باشد ، کامل می شود. در بعضی موارد (مانند آسیب داخلی ، مانند مفصل یا تاندون) ، از سونوگرافی برای تعیین محل دقیق استفاده می شود تا سوزن دقیقاً در جایی که باید قرار بگیرد، قرار گیرد.

از پی آر پی PRP می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد ، از جمله کشیدگی عضلات و پیچ خوردگی مفصل ها، تاندون های آسیب دیده (از جمله مراقبت های بعد از عمل) ، آرتروز و البته ریزش مو.

 

آیا پی آر پی PRP در رشد مجدد مو موثر است؟

تئوری این است که بدن در صورت جریان خون بهتر ، با کارایی و عملکرد بهتری کار می کند. به یاد داشته باشید که گلبول های قرمز خون اکسیژن را در بدن حمل می کنند ، که به انرژی بخشیدن به اندام های حیاتی کمک می کند و علاوه بر تقویت رشد سلول ، می تواند عملکرد بهینه داشته باشد. هر قسمت از بدن ما برای عملکرد خود به اکسیژن نیاز دارد.

جالب ترین قسمت این نظریه شامل پروتئین های موجود در پلاکت ها است. برخی این فرضیه را مطرح کرده اند که پروتئین ها حاوی انواع مختلفی از فاکتورهای رشد هستند ، مانند فاکتور رشد مشتق از پلاکت (PDGF) ، فاکتور رشد تبدیل کننده (TGF) ، فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) ، فاکتور رشد شبه انسولین (IGF) ، فاکتور رشد اپیدرمال (EGF) و اینترلوکین  (IL)  یک

اعتقاد بر این است که این عوامل رشد می توانند باعث رشد فولیکول جدید و رگهای خونی شوند (نئوواسکولاریزاسیون یا نو رگزایی). البته اگر فولیکول های جدیدی وجود داشته باشد ، ممکن است موهای جدید رشد کنند.

بنابراین ، درمان پی آر پی PRP در مناطقی از پوست سر که موها در آن نازک می شود ، می تواند به فولیکول های کوچک شده کمک کند تا علاوه بر ایجاد برخی فولیکول های جدید ، موها را با کارایی بیشتری تولید کند. صرف نظر از این ، جریان خون خوب صدمه ای نخواهد دید - اما اینکه چقدر درمان های مستقل (و تحت چه شرایطی) مفید هستند ، چیزی است که نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

هنوز مطالعات کافی در مورد درمانهای مستقل پی آر پی PRP برای ریزش مو انجام نشده است تا بتواند نتیجه آن را به طور قطعی در ترمیم مو اثبات کند و مطالعات انجام شده در اوایل مراحل تحقیق است.

در یک مطالعه آزمایشی در سال 2014  بر روی یازده شرکت کننده ای که موفقیت فیناستراید خوراکی یا ماینوکسیدیل موضعی را ندیده بودند ، دو یا سه میلی لیتر PRP را با فاصله دو هفته، چهار بار تزریق کردند. محققان مشاهده کردند ریزش مو بین تزریق اول و چهارم PRP کاهش یافته است. آنها نتیجه گرفتند که "تزریق PRP یک گزینه درمانی ساده ، مقرون به صرفه و عملی برای آلوپسی آندروژنیک با رضایت کلی بیمار است."

با وجودی که این مطالعه آزمایشی، امیدواری را برای کسانی که مایل به آزمایش پی آر پی PRP برای ریزش مو خود هستند حاصل می کند ، قبل از اثبات موثر بودن آن به عنوان یک درمان مستقل ، تحقیقات بیشتری لازم است. علاوه بر این ، آزمایشات بالینی باید بر روی یک گروه بزرگتر از شرکت کنندگان انجام شود.

در حالی که اثر تزریقات مستقل به عنوان درمانی برای ترمیم مو هنوز قابل بحث است ، ثابت شده است که پی آر پی PRP بارها و بارها در ترمیم زخم بسیار موثر است.

در FUE پس از برداشتن فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده ، PRP خود بیمار مجدداً به پوست سر تزریق می شود تا بهبود سریع تری ایجاد کند - که مورد توجه بسیاری از بیماران قرار دارد ، زیرا دوره بهبودی بعد از عمل می تواند ناخوشایند باشد (البته مطمئناً غیر قابل تحمل نیست).

البته مراقبت های مناسب پس از درمان FUE نقش اصلی را در موفقیت این روش بازی می کند. پیروی از دستورالعمل ها ، مانند اسپری پوست سر با آب و اجازه دادن به خشک شدن آن توسط هوا ، عدم شستن یا برس زدن موها در هفته اول و خودداری از رنگ کردن مو در ماه اول ، همه این توصیه ها این اطمینان را می دهد که محل دریافت پیوند، فولیکول های منتقل شده را می پذیرد و همینطور اجازه می دهد محل اهدا کننده سریعتر بهبودی مناسب پیدا کند.

هرچه زمان بهبود سریعتر باشد ، بیماران با رضایت بیشتری از نتایج کاشت مو FUE برخوردار خواهند بود - پس درمان PRP یک روش عالی برای کمک به شماست.

 

آیا پی آر پی PRP برای ریزش مو بی خطر است؟

درمان پی آر پی PRP برای ریزش مو کاملا بی خطر است. خون مورد استفاده، خون خود بیمار است ، بنابراین نیازی به آزمایش آن نیست ، زیرا مواد حاصل، از خون خود فرد است.

استفاده از پلاسما در طول درمان های پزشکی (چه غنی از پلاکت یا فقیر) نسبتاً معمول است. به عنوان مثال ، از پلاسما برای درمان بیماری های نقص ایمنی ، آسیب ها ، سوختگی ها ، آمفیزم ژنتیکی و تأمین سریع سیستم ایمنی بدن (از طریق آنتی بادی) در شرایط بالقوه تهدید کننده زندگی استفاده می شود.

در مورد ترمیم مو ، نگرانی های ایمنی مانند همان نگرانی ها برای موارد استفاده دیگر است. جدا از نیاز به سوزن و سرنگ بهداشتی، خطر عفونت در این روش بسیار کم است.

 

هزینه درمان مو با پی آر پی PRP چقدر است؟

در مرکز ما ، پی آر پی PRP  برای ریزش مو را به عنوان یک روش درمانی با حداقل تهاجم می توان با پرداخت معادل 35 دلار به ازاء هر جلسه انجام داد. (با توجه به نوسانات قیمت، هزینه به دلار آورده شده است)

 

آیا پی آر پی PRP گزینه خوبی برای شماست؟

اگر قبلاً فیناستراید خوراکی و ماینوکسیدیل موضعی را امتحان کرده اید و هیچ نتیجه معنی داری را تجربه نکرده اید ، پی آر پی PRP می تواند گزینه درمانی خوبی باشد. شرایطی وجود دارد که بیمار نمی تواند برای PRP  پی آر پیمناسب باشد ، مانند:

سرطان

 تعداد پلاکت بسیار کم (زیرا از خون خودتان استفاده می شود)

بیماری کبد

 سپسیس

 عفونت

 اختلالات متابولیکی

بنابراین ، مهم است قبل از تعیین برنامه درمان PRP  پی آر پی برای دادن تاریخچه پزشکی کامل با پزشکتان ملاقات کنید (این کاری است که ما در طول مشاوره انجام می دهیم)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد