بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.
بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.

آیا دوتاستراید در درمان ریزش مو کمک می کند؟

 

 


 

دوتاستراید دارویی است که می تواند موهای شما را نجات دهد! طبق نظر متخصصین پوست و مو در سراسر جهان ، دوتاستراید بهترین درمان خوراکی برای مقابله با ریزش مو است. اگر بیش از حد لازم موهای خود را از دست می دهید ، این پادزهر قدرتمند را امتحان کنید و موهای خود را حفظ کنید.

 

دوتاستراید چیست؟

داروی دوتاستراید یک مهار کننده 5α-  ردوکتاز است و آن را به نوعی ضد آندروژن تبدیل می کند. این دارو با کاهش تولید هورمون جنسی آندروژن به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) کار می کند. دوتاستراید هر سه شکل 5-آلفا ردوکتاز را مهار کرده و سطح DHT را در خون 98٪ کاهش می دهد.DHT  عمدتا در پوست سر و غده پروستات یافت می شود ، جایی که به طور منفی بر بدن تأثیر می گذارد.

توجه: این دارو نباید در زنان و کودکان استفاده شود.

دوتاستراید چگونه در رشد مجدد مو مفید است؟

دوتاستراید عمدتا برای مقابله با ریزش مو استفاده می شود ، با این حال می تواند برای رشد مجدد مو نیز استفاده شود. مردان مبتلا به طاسی با الگوی مردانه دارای مقادیر زیادی دی هیدروتستوسترون یا DHT  هستند. این هورمونی است که به طور طبیعی توسط تستوسترون از طریق آنزیمی به نام 5-آلفا ردوکتاز تولید می شود.

دوتاستراید با جلوگیری از اثرات آنزیم 5-آلفا ردوکتاز ، که باعث ایجاد انسداد DHT می شود ، عمل می کند. هنگامی که دارو این وظیفه را انجام می دهد ، ریزش مو به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این دارو همچنین به افزایش تعداد موهای سر و همچنین پر شدن در مناطق طاسی پوست سر کمک می کند.

البته نتایج از یک شخص به فرد دیگر متفاوت است ، اما مشاهده شده است که دوتاستراید می تواند موها را دوباره رشد دهد.

 

دوز دوتاستراید برای ریزش مو

دوز دوتاستراید که برای مقابله با ریزش مو تجویز می شود 0.5 میلی گرم است.

مقادیر / دوزهای دیگری نیز آزمایش شده است. اثرات با نظارت بی عیب و نقص نظارت و مشاهده شد. پس از کنترل کامل یک دوز و اثرات آن ، نتیجه گیری به نفع دوتاستراید 0.5 میلی گرم انجام شد.

مصرف دوتاستراید 0.5 میلی گرم نتایج مثبتی را در زمینه کاهش ریزش مو به میزان 96٪ نشان داده است.

آیا دوتاستراید توسط FDA تایید شده است؟

بله کاملا. دوتاستراید یک داروی مورد تایید FDA است. این دارو توسط GlaxoSmithKline تولید و در سال 1996 به ثبت رسیده است. این دارو به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است و در درجه اول برای درمان بزرگ شدن پروستات در مردان استفاده می شود. همچنین برای جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو استفاده می شود.

دوتاستراید یک داروی تجویز شده است و برای درمان ایمن و کامل علائم باید همراه با داروهای دیگر استفاده شود.

 

دوتاستراید در مقایسه با فیناستراید برای ریزش مو

دو داروی خوراکی معروف برای مقابله با ریزش مو وجود دارد. دوتاستراید و فیناستراید توسط متخصصین پوست ، برای بیماران مبتلا به ریزش موهای سنگین توصیه می شود. اما کدام یک بهتر است؟ بگذارید بفهمیم

1.  فقط 2 نوع 5-آلفا ردوکتاز وجود دارد ، نوع I و نوع II. فیناستراید این خاصیت را دارد که فقط نوع I را مسدود کند در حالیکه Dutasteride از نظر مسدود کردن نوع I و Type II برتر است. دوتاستراید در مقایسه با فیناستراید در مقایسه با 5-aplha ردوکتاز 3 برابر قدرتمندتر است و در مسدود کردن 5-aplha ردوکتاز نوع II 100 برابر قوی تر است.

2.  پس از آزمایش هر دو دارو ، محققان دریافتند که فیناستراید می تواند 70٪ DHT را مهار کند اما دوتاستراید می تواند DHT را 90٪ مسدود کند

3.  داده ها نشان می دهد که دوتاستراید حتی می تواند رشد موهای جدید و قدیمی را نشان دهد. با این حال ، فیناستراید در رشد موهای جدید کمتر موثر است.

4.  فیناستراید هیچگونه تداخل دارویی ندارد ، اما متأسفانه دوتاستراید این عمل را انجام می دهد. با برخی از آنتی بیوتیک ها (به عنوان مثال آزیترومایسین) ، داروهای فشار خون (به عنوان مثال آملودیپین) و داروهای HIV (به عنوان مثال ریتوناویر) تداخل می کند

 

عوارض جانبی داروی ضد ریزش موی دوتاستراید

همه چیزهای خوب با عوارض جانبی کمی همراه است. دوتاستراید تفاوتی ندارد. شناخته شده است که دوتاستراید قدرت جنسی را در بین کاربران خود کاهش می دهد. در اینجا عوارض جانبی ناخوشایندی وجود دارد که ممکن است بعد از چند دوز دوتاستراید ظاهر شود -

1.  ناتوانی جنسی

2. انزال غیرطبیعی یا زودرس

3.  عدم علاقه یا عدم علاقه به رابطه جنسی

4.  انزال دردناک

5.  تورم زبان ، گلو و صورت

6.  لایه برداری پوست

7. خون در ادرار یا منی

8.  سوزش یا درد شدید هنگام دفع ادرار

9.  افزایش دفعات ادرار

10. سفتی در کمر ، ران فوقانی و باسن

11. افسردگی و اضطراب

پی آر پی برای رویش مجدد مو

مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد