بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.
بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.

از انجام این 6 کاری که باعث ایجاد چروک می شود دست بردارید

 

 

 

با افزایش سن ، پوست شما نیز به این وضعیت دچار خواهد شد و برخی از عادت های روزمره هم به این وضعیت کمک نمی کنند. خبر خوب این است که مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت پوست خود از همین حالا شروع کنید.

در طی روند پیری ، پوست شما الیاف الاستیک را از دست می دهد و تولید کلاژن کند می شود. از بین رفتن الیاف الاستیک باعث ایجاد چروک می شود و بدون کلاژن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت خود می کند و باعث افتادگی ، چروک شدن یا ظاهری چرمی می شود.

برخی موارد رایجی وجود دارد که ممکن است همه ما در یک زمان از زندگی خود مقصر باشیم که بر سلامت پوست ما تأثیر منفی می گذارد. اگر هرکدام از این کارها را انجام می دهید ، گامهایی را برای تجدید نظر در مورد آنها در نظر بگیرید.

1.      قرار گرفتن در معرض آفتاب و نور ماورا بنفش

تردیدی وجود ندارد که نور ماورا UV بنفش باعث ایجاد چروک می شود. آسیب خورشید به صورت تجمعی است و قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش ، از جمله در تخت های برنزه کننده ، به پوست آسیب می رساند. همچنین ، چیزی به نام برنزه شدن پایه یا برنزه شدن سالم وجود ندارد. تخت های برنزه کننده از لامپ های UVA استفاده می کنند و UVA سرطان زا شناخته شده است. برنزه شدن مکرر ، آفتاب سوختگی های مکرر و عدم محافظت در برابر آفتاب در برابر اشعه های مضر UVA / UVB ، همگی به پیری زودرس پوست ،چروک عمیق و افزایش خطر سرطان پوست کمک می کنند.

درمان: از آفتاب خودداری کنید ، به طور مداوم از ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید ، از کلاه و لباس محافظ استفاده کنید و آفتاب را به حداقل برسانید ، مخصوصاً در زمان اوج UV از 10 صبح تا 3 بعد از ظهر.

2.      سیگار کشیدن

سیگار کشیدن برای پوست شما مضر است و باعث پیری زودرس می شود ، به خصوص با افزایش خطوط صورت در اطراف دهان که خطوط سیگاری نامیده می شود. سیگار کشیدن تنها دلیل این خطوط نیست. آسیب به خورشید مقصر دیگر است.

درمان: ثبت نام در یک برنامه ترک سیگار را در نظر بگیرید.

3.      حرکات تکراری

حرکات تکراری با انقباض عضله می تواند باعث چروک صورت شود. این حالات طبیعی صورت اغلب نشانه های یک زندگی شاد تلقی می شوند. پاکلاغی ها در کنار چشم ها و اطراف دهان ناشی از لبخند زدن ، چین خوردن طریق پیشانی و بین ابروها بدلیل حالت بیان هنگامی که افراد ابروهای خود را بالا می آورند و خطوط بانی یا خرگوشی در کنار های بینی.

درمان: اگر این چروک ها آزار دهنده هستند ، می توانید سعی کنید از این حرکات تکراری جلوگیری کنید. بوتاکس در این مناطق می تواند کمک کند ، اما نمی تواند چروک های ایجاد شده را معکوس کند.

4.     وضعیت خوابیدن

هنگامی که به پهلو یا شکم می خوابید ، اگر هر شب در همان وضعیت قرار بگیرید ، ممکن است پوست چروک بخورد. در واقع ، شما به جای ایجاد تغییرات داخلی در بافت پوست ، با فشارهای خارجی موجب ایجاد چروک های صورت می شوید.

درمان: وضعیت خوابیدن خود را تغییر دهید تا از فشار وارد بر پوست پیشگیری کنید. این ممکن است به معنای خوابیدن به پشت باشد. شما همچنین می توانید از بالش های ابریشمی استفاده کنید که اصطکاک را بر روی پوست کاهش می دهد.

5.      رژیم و ورزش

پیری زودرس و آسیب به پوست می تواند توسط عادت های ناسالم مانند تغذیه نامناسب و کم تحرکی تشدید شود. رژیم غذایی حاوی چربی و غذاهای فرآوری شده بر روی بافت پوست ، بر قوام پوست شما تأثیر می گذارد و می تواند باعث شکستگی شود. عدم ورزش به این معنی است که شما از طریق دریافت اکسیژن به پوست ، تقویت تولید کلاژن و ارتقا تولید سلول های جدید پوست ، به ورزش کمک می کنید.

درمان: با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، نوشیدن مقدار زیادی آب ، ورزش منظم و انجام اقدامات برای کنترل استرس و حمایت از سلامت روانی خود ، یک نگرش جامع نسبت به سلامت و سلامتی خود داشته باشید.

6.     برنامه مراقبت از پوست

با افزایش سن ، پوست نسبت به جوانی خشک ، حساس و به راحتی تحریک می شود. حفظ یک رژیم مداوم برای مراقبت از پوست می تواند به حفظ درخشش سالم پوست کمک کند.

درمان: دو بار در روز صورت خود را تمیز و مرطوب کنید. هر روز حتی در زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و حتماً در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب هر دو تا سه ساعت یک بار آن را ضد آفتاب بزنید. شما همچنین می توانید یک رتینوئید موضعی اضافه کنید تا به حفظ قوام پوست شما نیز کمک کند.

فیلرهای تزریقی پوستی

 

 

 

طبق نظر انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا ، بیش از دو میلیون نفر در سال 2017 نوعی سم یا فیلر تزریقی دریافت کرده اند - فقط در مدت 5 سال افزایش چشمگیر بیش از 40 درصد. و گرچه امثال بوتاکس ، دیسپورت و زئومین همچنان به برنده شدن در مسابقه محبوبیت ادامه می دهند ، اما فیلر ها فاصله زیادی ندارند.

اما مشکل فیلر های تزریقی این است که فقط چیزهای زیادی برای جذب وجود دارد. از کلاژن گرفته تا اسید هیالورونیک و Radiesse تا Restylane ، از کجا روی زمین شروع می شود؟ خوب ، به همین دلیل ما اینجا هستیم تا دنیای مواد فیلر پوست را برای شما کمی راحت تر کنیم. خواهش میکنم.

فیلر چیست؟

پیری پوست معمولاً از 20 سالگی زمانی شروع می شود که ساختار پوست شما به تدریج کلاژن و الاستین اساسی را از دست می دهد. کلاژن و الاستین پروتئین هایی هستند که به پوست شما سفتی و انعطاف می بخشند ، بنابراین وقتی سطح شروع به کاهش می کند ، پوست توانایی حفظ قابلیت ارتجاعی و حفظ رطوبت را از دست می دهد. همانطور که از نام آنها فیلر های پوستی است ، با پر کردن یا حجیم شدن بافت های زیرین ، به جایگزینی پروتئین های از دست رفته پوست کمک می کنند. برخلاف سمومی که با مسدود کردن تکانه های عصبی که حرکت را کنترل می کنند ، ماهیچه ها را شل می کنند ، فیلر های پوستی به هیچ وجه اثر فلج ندارند. مثل ، نادا

فیلر های تزریقی به اشکال مختلفی جایگزین این کاهش حجم می شوند. از نظر تاریخی ، متداولترین ماده فیلر کلاژن (طبیعی یا مصنوعی) بود ، اما به دلیل احتمال زیاد واکنشهای آلرژیک با کلاژن ، این روزها محبوبیت بیشتری از اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک (HA) ماده ای طبیعی است که به بدن شما کمک می کند تا بدن شما را آبرسانی کرده و حجم از دست رفته را دوباره پر کند ، به همین دلیل مواد فیلر HA گزینه بسیار موثری در زیبایی شناسی مدرن است.

فیلر ها برای چه مواردی مناسب هستند؟

در حالی که سموم تزریقی برای خطوط بیان مانند پنجه کلاغی ، خطوط اخم و نوارهای اطراف گردن بسیار مناسب هستند ، فیلر ها برای چین و چروک های عمیق تر که کمی بیشتر به اطراف آویزان شده اند ، بسیار بهتر هستند. آنها همچنین می توانند ظاهر زخم فرو رفته را بهبود بخشیده و به هر چیزی از افتادگی دست و گونه های فرو رفته ، لب های نازک و گلوله های دردناک پا حجم دهند (روشی که در دنیای مد به عنوان یک شانه شناخته شده است).

چه انتظاری باید داشته باشید؟

بسته به اندازه ناحیه درمان (یا نواحی) و نوع فیلر ای که انتخاب می کنید ، روش شما در مدت زمان 15 دقیقه تا یک ساعت انجام می شود.

درمان معمولاً تزریق یک سوزن کوچک در ناحیه هدف است - یک روش سریع و نسبتاً بدون درد ، اما مطمئناً بدون درد نیست. ما در حال صحبت کردن با سوزن در پوست هستیم ، مردم: شما ریاضی می کنید ؛) کرمهای بی حسی موضعی و یا کیسه های یخ اغلب در طی این روش تجویز می شوند و برخی از مواد فیلر حاوی بی حس کننده موضعی خود ، لیدوکائین هستند ، که بدیهی است به کاهش گزش کمک خواهد کرد. .

پس از پایان کار ، می توانید دفتر را ترک کرده و بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردید. زمان خرابی؟ چه خرابی؟ خوب ، بنابراین ممکن است کمی حساسیت و تورم را تجربه کنید ، اما با بسته های یخ آرام می توانید این مشکل را کاهش دهید و هر دو روز ناراحتی باید برطرف شود. سعی کنید تا چند روز از انعطاف پذیری زیاد عضلات صورت یا حرکات ناگهانی خودداری کنید زیرا این امر باعث ایجاد اختلال در فیلر می شود و از یک هفته پس از درمان از دمای شدید خودداری کنید. مانند اکثر مواد تزریقی ، نتایج بلافاصله خوشحال کننده هستند ، اما به دلیل تورم ، دو روز طول می کشد تا پوست شما به طور مناسب تثبیت شود و شما تفاوت را کاملاً ببینید.

از نظر نتایج ، اکثر فیلر های HA اثرات قابل مشاهده ای را برای هر 4 تا 12 ماه ارائه می دهند ، اما این امر به نوع فیلر ای که انتخاب می کنید بستگی دارد.

بنابراین ، برخی از گزینه ها کدامند؟

بلافیل

Bellafill که قبلاً Artefill نامیده می شد ، برای درمان خطوط لبخند و جوش های آکنه توسط FDA تأیید شد و اولین فیلر تزریقی بود که نتیجه آن تا پنج سال (یک سال برای زخم های آکنه) ارائه می شود.

در حالی که اکثر فیلر ها نتایج فوری را ارائه می دهند ، بلافیل بیشتر شبیه یک ماده تحریک کننده عمل می کند. این روش که با کلاژن گاو ، میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) و لیدوکایین کاهش دهنده درد بسیار مهم تشکیل شده است ، نتایج فوری محدودی را ارائه می دهد ، اما تأثیرات واقعی آن زمان می برد. پس از تزریق ، ژل کلاژن بلافاصله پوست را پر و پر می کند ، در حالی که میکروسفرها به عنوان یک ماده محرک بیولوژیکی برای بدن شما عمل می کنند ، و اثر "داربست" را برای بازسازی طبیعی کلاژن طی ماه های آینده ایجاد می کنند. نتایج به دست آمده ، پوستی صاف و طبیعی به نظر می رسد که برای سالهای سال بهتر و قویتر می شود.

بلترو بالانس

بلتروBelotero  یک فیلر مبتنی بر HA است و یکی از سبک ترین مواد فیلر پوستی موجود است. که معمولاً «فیلر استارتر» نامیده می شود ، نتایج فوری طبیعی به شما ارائه می دهد و تصویب شده است تا موقتاً تا شش ماه چین و چروک های بینی تا حد متوسط ​​را مرتب و پر کند.

بنابراین ، تفاوت Belotero با سایر مواد فیلر HA چیست؟

"بسیاری از مواد فیلر به نوعی رنگ آبی دارند که می تواند چیزی به نام اثر تیندال Tyndall ایجاد کند. اثر Tyndall هنگامی رخ می دهد که مواد فیلر خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق می شوند و نوعی رنگ خاکستری آبی-زیرین را در زیر محل تزریق باقی می گذارد. با این وجود ، به دلیل نازک بودن بلوترو ، من فهمیدم که می توانم بدون این اثر ناخواسته به صورت سطحی تزریق کنم ، به این معنی که می توانم خطوط ظریف دردسرساز را با سهولت بیشتری هدف قرار دهم. "

ژوویدرم

ژوویدرم آلرگانAllergan’s Juvéderm  یکی از فروشندگان شماره یک فیلر های پوستی در جهان است و شامل بسیاری از فیلر های HA متناسب با هر نگرانی پیر شدن شما است.

Juvéderm XC - برای اولین بار توسط FDA در سال 2006 تأیید شد ، Juvéderm XC  چین و خطوط صورت و بینی و دهان را تا یک سال صاف می کند. XC در نام به گنجاندن لیدوکائین اشاره دارد که به جلوگیری از (یا حداقل حواس پرتی) از هر گونه درد درگیر کمک می کند.

Juvéderm Ultra XC - Ultra XC  یک ژل تزریقی برای افزودن موقت لب به لب به مدت یک سال است. همچنین برای صاف کردن و اصلاح خطوط پرانتز متوسط ​​تا شدید مانند خطوط لبخند در اطراف بینی و دهان تأیید شده است.

Juvéderm Volbella XC - Volbella  یکی از جدیدترین مواد فیلر مورد تأیید FDA بود و برای بزرگ شدن لب و اصلاح رتییدهای اطراف دهان (خطوط ظریف اطراف دهان) در بزرگسالان بالای 21 سال نشان داده شده است. فناوری اتصال متقاطع به نام Vycross که مولکولهای فیلر را تثبیت کرده و ضخامت خاصی به آن می دهد تا از شکستن سریع بدن جلوگیری کند. این بدان معناست که قادر است آسانسور بیشتری ایجاد کند ... و برای مدت طولانی تر. همچنین غلظت HA کمتری دارد که نتیجه آن تورم فوری کمتر است. جایزه.

Juvéderm Vollure XC -  فرموله شده برای مقابله با خطوط متوسط ​​تا شدید اطراف بینی و دهان تا 18 ماه ، Vollure  همه چیز در مورد مقابله با خطوط خنده به روشی فوق العاده موثر اما کاملا طبیعی است. مانند Volbella ، این فناوری همچنین شامل فناوری Vycross  است تا به شما کمک کند تا ماده ای شکل پذیر و ژل مانند شکل پذیر و قابل انعطاف ایجاد کنید که می تواند برای بلند شدن پوست فرو رفته و پر کردن خطوط ریز ، در عین حرکات کافی برای کار با حالات صورت شما ، قالب ریزی شود.

Juvéderm Voluma XC -  همچنین به عنوان "لیفت صورت مایع" شناخته می شود ، Voluma  اولین فیلر اسید هیالورونیک غیر جراحی بود که برای پر کردن و پر کردن گونه های توخالی بزرگسالان بالای 21 سال مورد تأیید FDA قرار گرفت. Voluma همچنین شامل Vycross technology و can تا 18-24 ماه طول بکشد.

ریدیس

Radiesse  که اغلب به عنوان "فیلر پایه" در نظر گرفته می شود ، تولد 10 سالگی خود را در سال 2017 جشن می گیرد و برای افزودن حجم به صورت و دست ، مورد تایید FDA است.

شریک HintMD و جراح زیبایی و پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره ، دکتر باربارا پرسنس ، MD FACS ، صاحب جراحی پلاستیک Persons ، توضیح می دهد: "Radiesse یک روش طبیعی و طبیعی برای ضد پیری دست است.

"ما از آن برای جوان سازی دست بسیار استفاده می کنیم زیرا اسید هیالورونیک و یک مشتق کلسیم طبیعی در زیر فاشیای سطحی دست ایجاد می کند و پوست قدیمی را با یک تزریق ساده ، دو دقیقه ای و ماساژ کوتاه به پوستی جوان تبدیل می کند."

Radiesse  اصولاً از هیدروکسیل آپاتیت کلسیم مصنوعی (CaHa) ساخته می شود - مشابه کلسیم موجود در دندان ها و استخوان ها - حجم دهی فوری و همچنین مزایای طولانی مدت تا 18 ماه را ارائه می دهد. چطور؟ CaHa مانند داربست برای حمایت از ساختار پوست عمل می کند و همچنین تولید کلاژن را با گذشت زمان تحریک می کند. دو برابر. جایزه.

رستیلین

Restylane مانند Juvéderm یکی از اسلحه های بزرگ در جهان پر کننده های HA است. این مجموعه که توسط غول های دارویی گالدرما تولید شده است ، شامل پنج ماده فیلر است که هر کدام نتایج طبیعی دارند.

Restylane - Restylane  اصلی یک ماده فیلر HA است که عمدتا برای تسکین چین و چروک های متوسط ​​تا شدید استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای افزودن حجم و تعریف به نازک شدن لب ها استفاده کرد. با یک درمان کامل (معمولاً دو جلسه) ، نتایج اغلب می توانند تا 18 ماه ادامه داشته باشند.

Restylane Refyne  و Defyne - به عنوان "فیلر های انعطاف پذیر اسید هیالورونیک نسل بعدی" ، Refyne  و Defyne هر دو دارای یک فناوری کاملاً جدید به نام XpresHAn هستند که به ژل HA اجازه می دهد تا با حالت های صورت شما حرکت کند ، به ویژه هنگامی که برای درمان چین و چروک های بینی استفاده می شود. این مقدار انعطاف پذیری ناشناخته ای را به Refyne و Defyne  می دهد ، و آنها را برای استفاده در مناطقی که حرکت و بیان زیادی دارند مانند اطراف بینی و دهان مناسب می کند. Refyne  نرم تر است ، و آن را به گزینه ای مناسب برای ایجاد خطوط ریز و چین و چروک مناسب تبدیل می کند ، در حالی که Defyne  کمی انعطاف پذیر نیست و شادی بیشتری ایجاد می کند ، بنابراین برای چین و چروک های عمیق تر موثر است. هر دو نتیجه 8 تا 12 ماه را ارائه می دهند.

Restylane Lyft - Restylane Lyft  که قبلاً با نام Perlane-L شناخته می شد ، یک ماده پر کننده ضخیم تر از HA است که برای اصلاح چین و چروک های شدید و کاهش حجم دست و گونه استفاده می شود. این ماده از ذرات بزرگتر و غلظت های بالاتر اسید هیالورونیک نسبت به Restylane اصلی استفاده می کند و تزریقات عمیق تری را انجام می دهد ، به همین دلیل برای درمان خطوط برجسته و چین و چروک بهتر است. Lyft برای افزایش لب مناسب نیست.

Restylane Silk -  که به طور خاص برای تقویت لب ها طراحی شده است ، Restylane Silk  یکی دیگر از مواد فیلر HA نسبتاً نرم است که از ذرات صاف و کوچک برای دقیق کانتور کردن و شکل دادن یک گلدان کامل استفاده می کند. با توجه به سطح بالای فعالیت عضلانی و پوستی در اطراف دهان ، انتظار می رود نتایج حدوداً شش ماه طول بکشد.

ریوانس

Revanesse Versa  در ژانویه 2018 راه اندازی شد ، یکی از جدیدترین بچه های این بلوک است و برای درمان زیبایی چین و چروک و صورت از طرف FDA تأیید شده است. این از یک فن آوری مرطوب برای ایجاد ذرات کروی و یکنواخت استفاده می کند که ، طبق وب سایت مارک تجاری ، "تعادل کامل بین صافی و حجم را ایجاد می کند." بزرگترین قرعه کشی ورسا این است که منجر به کبودی و تورم کمتر از سایر مواد فیلر HA می شود - همچنین ارزان تر ، btw.

Sculptra Aesthetic

توسط تیم متخصصان جراحی پلاستیک (PSS) در شهرستان مارین ، کالیفرنیا ، "فیلر ای که می تواند همه کارها را انجام دهد" ، اسکالپتراSculptra  یک تزریق منحصر به فرد و مورد تأیید FDA است که برخلاف فیلر های HA ، توانایی تحریک رشد کلاژن را دارد. به سادگی "پر کردن" یا افزایش حجم. این از اسید پلی-ال-لاکتیک ساخته شده است که به عنوان یک محرک کلاژن برای بازسازی ساختار داخلی پوست و پرپشتی آن عمل می کند و برای اواسط گونه ، چین های بینی و بسیاری موارد دیگر (از جمله سلولیت ، نشان داده می شود؟) نشان داده شده است.

 

مواردی که باید در نظر گرفت

1.  مانند تمام روشهای زیبایی ، بیشترین خطر در مورد فیلر ها ، جمع شدن مواد فیلر توسط پزشک کم صلاحیت است ، بنابراین فقط شما باید توسط یک تزریق کننده باتجربه و باتجربه تجویز شوید. در این مورد به کمک نیاز دارید؟.

2. . همیشه ایده خوبی است که فقط برای بررسی صلاحیت خود و صحبت کردن در مورد نتایج مورد نظر خود ، یک مشاوره قبل از درمان داشته باشید. از پرسیدن چندین سوال نترسید و مطمئن شوید که کاملاً در مورد چگونگی ، مشکلات و مشکلات درمان خود آگاهی دارید ، از جمله خطرات ، علائم و کارهایی که می توانید برای افزایش نتایج خود در خانه انجام دهید.

3.  حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین ، مکمل های ویتامین E ، گیاه خار مریم ، جینسینگ و جینکو بیلوبا خودداری کنید.

4.  اگر باردار هستید ، شیردهی یا دارای اختلالات خونریزی ، دیابت ، لوپوس ، عفونت های دهانی یا مبتلا به مشکلات لخته شدن خون هستید ، فیلر ها برای شما مناسب نیستند.

مزوتراپی چیست؟


 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که از تزریق ویتامین ها ، آنزیم ها ، هورمون ها و عصاره های گیاهی برای جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی های اضافی استفاده می کند.

میشل پیستور ، پزشکی در فرانسه ، این تکنیک را در سال 1952 توسعه داد و در اصل برای تسکین درد استفاده شد. در طی سالهای گذشته ، در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت یافته است.

امروزه ، مزوتراپی به موارد زیر استفاده می شود:

در مناطقی مانند معده ، ران ، باسن ، باسن ، پاها ، بازوها و صورت چربی را از بین ببرید

سلولیت را کاهش دهید

چین و چروک و خطوط را محو کند

پوست شل را سفت کنید

بدن را مجدداً کانتور کنید

پوست رنگی را روشن کنید

آلوپسی را درمان کنید ، به شرطی که باعث ریزش مو شود

در این روش از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق یک سری تزریق به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می شود. ایده پشت مزوتراپی این است که مسائل اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب به پوست می شود ، اصلاح می کند.

فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی وجود ندارد. پزشکان از راه حل های مختلفی استفاده می کنند ، از جمله:

داروهای تجویزی مانند گشاد کنندگی عروق و آنتی بیوتیک ها

هورمون هایی مانند کلسی تونین و تیروکسین

آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز

عصاره های گیاهی

ویتامین ها و مواد معدنی

 

قیمت مزوتراپی چند است؟

هزینه مزوتراپی به نوع درمانی که انجام می دهید و تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی دارد. به طور کلی ، هزینه یک جلسه در ایران بین 15 تا 40 دلار است. از آنجا که مزوتراپی زیبایی است و از نظر پزشکی ضروری نیست ، شرکتهای بیمه معمولاً هزینه ای را پرداخت نمی کنند.

چگونه آماده می شوید؟

پیش از موعد با دکتر ملاقات خواهید کرد تا بفهمید چه انتظاری دارید. ممکن است مجبور باشید از مصرف آسپرین (بوفرین) و سایر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) به مدت یک هفته قبل از عمل خودداری کنید. این داروهای تسکین دهنده درد می توانند خطر خونریزی و کبودی در طی مزوتراپی را افزایش دهند.

در قرار شما چه اتفاقی می افتد؟

در طول هر جلسه ، ممکن است داروی بی حسی را که روی پوست شما زده شده استفاده کنید یا نداشته باشید. با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص ، یک سری تزریق خواهید کرد. سوزن ممکن است به یک اسلحه مکانیکی متصل شود تا تزریقات زیادی را پشت سر هم انجام دهد.

تزریق را می توان در عمق های مختلف انجام داد - از 1 تا 4 میلی متر به داخل پوست شما - بسته به شرایطی که تحت درمان قرار داده اید. پزشک شما ممکن است سوزن را به صورت زاویه دار درون پوست شما قرار دهد یا هنگام تزریق مچ دست آنها را خیلی سریع بزنید. هر تزریق ممکن است فقط یک قطره کوچک از محلول را در پوست شما قرار دهد.

برای داشتن اثر مطلوب ، احتمالاً به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. شما باید انتظار داشته باشید که بین 3 تا 15 بار به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا ، هر 7 تا 10 روز تزریق می کنید. اگر پوست شما شروع به بهبود می کند ، درمان ها تا دو هفته یک بار یا یک بار در ماه کشیده می شوند.

 

چگونه با لیپوساکشن مقایسه می شود؟

مزوتراپی برای از بین بردن چربی ناخواسته یک روش جراحی غیر لیپوساکشن محسوب می شود.

لیپوساکشن چربی های مناطقی مانند معده ، ران و کمر را به طور دائمی از بین می برد. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق برش های کوچک در پوست شما ، و سپس مکش چربی با استفاده از خلا جراحی انجام می دهند. لیپوساکشن در حالی که بیهوشی دارید انجام می شود.

اگرچه لیپوساکشن در از بین بردن دائمی چربی موثر تلقی می شود ، اما بهبودی می تواند تا شش هفته طول بکشد. همچنین خطراتی مانند آسیب عصب و رگ های خونی ، خطوط نامنظم پوست ، سوختگی و عفونت دارد. و لیپوساکشن گران است. در سال 2016 ، متوسط ​​هزینه این روش 3200 دلار بود.

مزوتراپی به اندازه لیپوساکشن روشی تهاجمی نیست. هیچ برشی وجود ندارد در هر جلسه 250 تا 600 دلار ، هزینه بسیار کمتر از لیپوساکشن است. با این حال ، ممکن است به 10 جلسه یا بیشتر نیاز داشته باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

مشخص نیست که مزوتراپی برای از بین بردن چربی چگونه کار می کند. هنوز تحقیق کافی برای آزمایش آن انجام نشده است و روشهایی که استفاده می شود بسته به مکانی که انجام داده اید متفاوت است.

لیپولیز تزریقی یکی دیگر از درمان های غیرتهاجمی است که مشابه مزوتراپی است. اصطلاحات "مزوتراپی" و "لیپولیز تزریقی" اغلب به طور مترادف استفاده می شوند ، هرچند که کمی متفاوت هستند.

در طی تزریق لیپولیز ، پزشک فسفاتیدیل کولین و دی اکسی کولات را به لایه چربی زیر پوست تزریق می کند تا چربی تجزیه شود. همانند مزوتراپی ، شواهد اندکی برای اثبات لیپولیز تزریق وجود دارد.

 

عوارض جانبی و خطرات چیست؟

افرادی که مزوتراپی می کنند ، می گویند اگر به یک پزشک آموزش دیده مراجعه کنید ، خطرات آن کم است.

عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از:

             حالت تهوع

درد

حساسیت

             تورم

             خارش

             سرخی

کبودی

برجستگی در محل تزریق

لکه های تیره پوست

             راش

عفونت

جای زخم

بهبود چگونه است؟

از آنجا که مزوتراپی غیرتهاجمی است ، معمولاً زمان خرابی وجود ندارد. بسیاری از افراد می توانند بلافاصله به فعالیت های عادی خود برگردند. دیگران ممکن است به دلیل تورم و درد در محل های تزریق نیاز به یک روز مرخصی داشته باشند.

سخن آخر

مزوتراپی درمانی امیدوار کننده برای از بین بردن چربی های ناخواسته و کانتور بدن است.

بسیاری از مواد مورد استفاده در درمان برای درمان سایر شرایط تأیید FDA دارند. تا زمانی که این مواد دارای تأییدیه FDA باشند ، ممکن است از آنها برای مزوتراپی استفاده شود. در نظر گرفته می شود که این یک استفاده خارج از برچسب از مواد تایید شده است.

پزشکان از هیچ فرمول استانداردی برای مزوتراپی استفاده نمی کنند. این بدان معناست که شما ممکن است با یک پزشک یک درمان کاملاً متفاوت از درمان با یک پزشک دیگر داشته باشید. اگر می خواهید مزوتراپی را امتحان کنید ، به یک پزشک مجاز مراجعه کنید که تجربه زیادی در این روش دارد. این به حداقل رساندن عوارض جانبی کمک می کند.

آیا می توان از مزوتراپی برای ریزش مو استفاده کرد؟

علاوه بر درمان چین و چروک و از بین بردن چربی ناخواسته ، از مزوتراپی برای درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی نیز استفاده می شود. این درمان عصاره های گیاهی طبیعی ، ویتامین ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل را به داخل سر تزریق می کند.

افرادی که برای ریزش مو مزوتراپی انجام می دهند ادعا می کنند:

عدم تعادل هورمون ها را در فولیکول مو و اطراف آن اصلاح می کند

مواد مغذی را به مو می رساند

گردش خون را بهبود می بخشد

با این حال ، درست مثل سایر کاربردهای مزوتراپی ، شواهد کمی وجود دارد که نشان می دهد برای ریزش مو مفید است. بیشتر موادی که تزریق می شود در مطالعات رویش مجدد مو نشان داده نشده است. فقط فیناستراید و ماینوکسیدیل منبع معتبر شواهدی برای اثبات عملکرد آنها دارند.