بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.
بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات پزشکی و سلامت

این وبلاگ وابسته به کلینیک پوست، مو و زیبایی بهشت ( دکتر کاظم محقق ) به آدرس اینترنتی www.beheshtclinic.com است و هدف از ایجاد آن داشتن یک بانک غنی از اطلاعات پزشکی می باشد.

از انجام این 6 کاری که باعث ایجاد چروک می شود دست بردارید

 

 

 

با افزایش سن ، پوست شما نیز به این وضعیت دچار خواهد شد و برخی از عادت های روزمره هم به این وضعیت کمک نمی کنند. خبر خوب این است که مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت پوست خود از همین حالا شروع کنید.

در طی روند پیری ، پوست شما الیاف الاستیک را از دست می دهد و تولید کلاژن کند می شود. از بین رفتن الیاف الاستیک باعث ایجاد چروک می شود و بدون کلاژن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت خود می کند و باعث افتادگی ، چروک شدن یا ظاهری چرمی می شود.

برخی موارد رایجی وجود دارد که ممکن است همه ما در یک زمان از زندگی خود مقصر باشیم که بر سلامت پوست ما تأثیر منفی می گذارد. اگر هرکدام از این کارها را انجام می دهید ، گامهایی را برای تجدید نظر در مورد آنها در نظر بگیرید.

1.      قرار گرفتن در معرض آفتاب و نور ماورا بنفش

تردیدی وجود ندارد که نور ماورا UV بنفش باعث ایجاد چروک می شود. آسیب خورشید به صورت تجمعی است و قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش ، از جمله در تخت های برنزه کننده ، به پوست آسیب می رساند. همچنین ، چیزی به نام برنزه شدن پایه یا برنزه شدن سالم وجود ندارد. تخت های برنزه کننده از لامپ های UVA استفاده می کنند و UVA سرطان زا شناخته شده است. برنزه شدن مکرر ، آفتاب سوختگی های مکرر و عدم محافظت در برابر آفتاب در برابر اشعه های مضر UVA / UVB ، همگی به پیری زودرس پوست ،چروک عمیق و افزایش خطر سرطان پوست کمک می کنند.

درمان: از آفتاب خودداری کنید ، به طور مداوم از ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید ، از کلاه و لباس محافظ استفاده کنید و آفتاب را به حداقل برسانید ، مخصوصاً در زمان اوج UV از 10 صبح تا 3 بعد از ظهر.

2.      سیگار کشیدن

سیگار کشیدن برای پوست شما مضر است و باعث پیری زودرس می شود ، به خصوص با افزایش خطوط صورت در اطراف دهان که خطوط سیگاری نامیده می شود. سیگار کشیدن تنها دلیل این خطوط نیست. آسیب به خورشید مقصر دیگر است.

درمان: ثبت نام در یک برنامه ترک سیگار را در نظر بگیرید.

3.      حرکات تکراری

حرکات تکراری با انقباض عضله می تواند باعث چروک صورت شود. این حالات طبیعی صورت اغلب نشانه های یک زندگی شاد تلقی می شوند. پاکلاغی ها در کنار چشم ها و اطراف دهان ناشی از لبخند زدن ، چین خوردن طریق پیشانی و بین ابروها بدلیل حالت بیان هنگامی که افراد ابروهای خود را بالا می آورند و خطوط بانی یا خرگوشی در کنار های بینی.

درمان: اگر این چروک ها آزار دهنده هستند ، می توانید سعی کنید از این حرکات تکراری جلوگیری کنید. بوتاکس در این مناطق می تواند کمک کند ، اما نمی تواند چروک های ایجاد شده را معکوس کند.

4.     وضعیت خوابیدن

هنگامی که به پهلو یا شکم می خوابید ، اگر هر شب در همان وضعیت قرار بگیرید ، ممکن است پوست چروک بخورد. در واقع ، شما به جای ایجاد تغییرات داخلی در بافت پوست ، با فشارهای خارجی موجب ایجاد چروک های صورت می شوید.

درمان: وضعیت خوابیدن خود را تغییر دهید تا از فشار وارد بر پوست پیشگیری کنید. این ممکن است به معنای خوابیدن به پشت باشد. شما همچنین می توانید از بالش های ابریشمی استفاده کنید که اصطکاک را بر روی پوست کاهش می دهد.

5.      رژیم و ورزش

پیری زودرس و آسیب به پوست می تواند توسط عادت های ناسالم مانند تغذیه نامناسب و کم تحرکی تشدید شود. رژیم غذایی حاوی چربی و غذاهای فرآوری شده بر روی بافت پوست ، بر قوام پوست شما تأثیر می گذارد و می تواند باعث شکستگی شود. عدم ورزش به این معنی است که شما از طریق دریافت اکسیژن به پوست ، تقویت تولید کلاژن و ارتقا تولید سلول های جدید پوست ، به ورزش کمک می کنید.

درمان: با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، نوشیدن مقدار زیادی آب ، ورزش منظم و انجام اقدامات برای کنترل استرس و حمایت از سلامت روانی خود ، یک نگرش جامع نسبت به سلامت و سلامتی خود داشته باشید.

6.     برنامه مراقبت از پوست

با افزایش سن ، پوست نسبت به جوانی خشک ، حساس و به راحتی تحریک می شود. حفظ یک رژیم مداوم برای مراقبت از پوست می تواند به حفظ درخشش سالم پوست کمک کند.

درمان: دو بار در روز صورت خود را تمیز و مرطوب کنید. هر روز حتی در زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و حتماً در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب هر دو تا سه ساعت یک بار آن را ضد آفتاب بزنید. شما همچنین می توانید یک رتینوئید موضعی اضافه کنید تا به حفظ قوام پوست شما نیز کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد